Ontdekken, ontwikkelen en groeien

De missie en visie van Stichting Sankofa

Welkom bij Stichting Sankofa, een dynamische stichting die een levendige plek biedt aan de zwarte gemeenschap. Hier komen we samen om te ontmoeten, te leren, te lachen en te ontwikkelen. Als Stichting Sankofa Krioro werken we met de Sankofa methode, die ons leert om terug te kijken naar onze wortels en datgene wat waardevol is mee te nemen naar het heden. Ons doel is niet alleen om een gemeenschap te zijn, maar ook om gezamenlijk te werken aan een betere toekomst voor onszelf en onze kinderen.

Hoe maken we het verschil?

Onze activiteiten zijn ontworpen om je volledig jezelf te laten zijn. We begeleiden kinderen op een natuurlijke manier en benaderen hen altijd positief. Door kinderen in hun kracht te zetten, geven we ze het zelfvertrouwen dat ze nodig hebben. Samen bouwen we aan een sterkere toekomst voor onszelf en onze kinderen.

Ons aanbod is gevarieerd en specifiek gericht op de weekenden, zodat we tegemoet kunnen komen aan de drukke levens van gezinnen. We bieden diverse programma's aan, waaronder Kunstklas, Schoolondersteuning en Arnhem tegen Racisme.

Bij Stichting Sankofa is er altijd iets inspirerends en verrijkends te doen, zodat iedereen de kans krijgt om te groeien en zich verbonden te voelen.

Raad van bestuur & vrijwilligers

Jennifer
Mapinga

Sergio Maatstaf

Penningmeester

Arix
Camelia

Secataris

Jennifer Mapinga

Mijn naam is Jennifer Mapinga. In het dagelijks leven ben ik directeur wonen bij een instelling waar ondersteuning en (woon) begeleiding op maat word aangeboden aan jongvolwassen met een psychische kwetsbaarheid. Naast mijn reguliere baan ben ik coach en masseur bij mijn praktijk JEVLO. In mijn rol als voorzitter wil ik mij inzetten voor de Afro kinderen/jongeren en de Afro gemeenschap om zo verbinding te maken tussen de Nederlandse Samenleving. Mijn interesse ligt op het gebied van: educatie, cultuur, voorlichting en persoonlijke ontwikkeling. Mijn doel als voorzitter is om structuur en professionaliteit aan te brengen binnen de organisatie. Dit zie ik als een uitdaging om te realiseren bij Sankofa.

Sergio Maatstaf

Aangenaam Sergio Maatstaf. In het dagelijks leven ben ik directeur van Baigino Service BV. Een instelling waar ondersteuning en (woon) begeleiding op maat word aangeboden aan jongvolwassen & volwassenen met een psychische kwetsbaarheid. Naast mijn reguliere baan ben ik coach/adviseur voor kleine ondernemers en middel grote bedrijven op het gebied van management en op maat gerichte advies/coaching. In mijn rol als penningmeester wil ik mij inzetten voor de Afro gemeenschap jong en oud om zo de verbinding te maken tussen de Nederlandse Samenleving. Mijn interesse ligt op het gebied van: educatie, cultuur, voorlichting en persoonlijke ontwikkeling. Mijn doel als penningmeester is om te zorgen dat we de mogelijkheden blijven creëren voor onze gemeenschap. Sankofa bestaat al een geruim wat jaren alleen bestaat het nog niet in het volksmond van onze gemeenschap en dat is een onderdeel waar wij aan willen gaan werken. Het begint bij stap 1 en dat zijn wij.

Arix Camelia

Ik ben Arixon Camelia, een toegewijde online marketeer met een passie voor commercie en service. Mijn sportieve instelling drijft me om elke dag het beste van mezelf te geven, zowel op het veld als in mijn rol als secretaris bij Sankofa. Ik geloof in teamwork en het delen van succes, en ik ben altijd op zoek naar connecties met gelijkgestemde jonge professionals die samen willen groeien. Laten we samen de volgende trofeeën binnenhalen bij Sankofa!